Vychádzam zo štatistiky registra motorových vozidiel ministerstva vnútra, kde sú zahrnuté všetky motocykle (kategórie L1e – L7e), ktoré boli prvýkrát prihlásené v Slovenskej republike v roku 2017. Jedná sa teda aj o prvé prihlásenie jazdeniek na územie Slovenska.
Celkovo bolo za prvých 5 mesiacov prihlásených na území SR 4962 vozidiel. Podľa kategórií vyzerá členenie nasledovne:
J_KATEGORIA_NAZOV | POČET |
---|---|
L3e-A3 motocykel s vysokým výkonom nad 35 kW, max. objem motora nad 125 cm3, max. pomer výkon/hmotnosť nad 0,2 kW/kg |
2393
|
L3e-A1 motocykel s nízkym výkonom do 11 kW, max. objem motora do 125 cm3, max. pomer výkon/hmotnosť do 0,1 kW/kg |
1024
|
L3e-A2 motocykel so stredným výkonom do 35 kW, max. objem motora nad 125 cm3, max. pomer výkon/hmotnosť do 0,2 kW/kg |
744
|
L7e-B1 ťažká terénna štvorkolka na prepravu osôb, max. 2 obkročné miesta na sedenie, nad 6 kW, max. 90 km/h |
464
|
L1e-B dvojkolesový moped buď max. rýchlosť nad 25 km/h alebo max. výkon nad 1 kW |
88
|
L3e-A2E motocykel enduro so stredným výkonom do 35 kW, max. objem motora nad 125 cm3, max. pomer výkon/hmotnosť do 0,2 kW/kg, max. pohot. hm. do 140 kg, len 1 miestny |
50
|
L7e-A1 ťažká cestná štvorkolka na prepravu osôb, obkročné sedenie, max. 2 miestna, riadidlá, max. 15 kW, max. pohot. hm. do 450 kg |
48
|
L3e – dvojkolesový motocykel nad 50 ccm a nad 45 km/h |
48
|
L7e – štvorkolka nad 50 ccm, nad 45 km/h a do 550 kg prevádzkovej hmotnosti |
27
|
L7e-B2 buggy vozidlo na prepravu osôb, nie obkročné sedenie, max. 3 miestna – z toho 2 vedľa seba, do 15 kW |
22
|
L1e – malý dvojkolesový motocykel do 50 ccm a do 45 km/h |
16
|
L5e-A trojkolka max. 3 miest na sedenie, môže mať aj kabínu, max. pohot. hm. do 1000 kg |
14
|
L4e – dvojkolesový motocykel s postranným vozíkom max. 4 miesta na sedenie |
9
|
L6e-BP ľahká štvorkolka na prepravu osôb, uzavretá kabína, max. 6 kW, 45 km/h, pohot. hm. 425 kg, 50 cm3, 2 miesta, môže mať ložnú plochu (úložný priestor) |
4
|
L3e-A1E motocykel enduro s nízkym výkonom do 11 kW, max. objem motora do 125 cm3, max. pomer výkon/hmotnosť do 0,1 kW/kg, max. pohot. hm. do 140 kg, len 1 miestny |
3
|
L7e-CP ťažká štvorkolka na prepravu osôb, max. 4 miesta, nie obkročné sedenie, max. 15 kW, max. 90 km/h, uzavretý priestor pre vodiča a spolujazdca |
3
|
L5e-B úžitková trojkolka, uzavr. priestor pre vodiča a spolujazdca, max. 2 miesta, dĺžka x šírka ložnej plochy je min. 0,3 x dĺžka x šírka vozidla, max. pohot. hm do 1000 kg, lož. pl. odd. pevnou priečkou |
2
|
L7e-CU ťažká štvorkolka na pracovné účely, max. 2 miesta, nie obkročné sedenie, max. 15 kW, max. 90 km/h, dĺžka x šírka ložnej plochy je nad 0,3 x dĺžka x šírka vozidla, uzav. priestor pre vodiča a spolujazdca |
1
|
L7e-A2 ťažká cestná štvorkolka na prepravu osôb, nie obkročné sedenie, max. 2 miestna, riadidlá, max. 15 kW, max. pohot. hm. do 450 kg |
1
|
L2e-U trojkolesový moped na pracovné účely max. 50 cm3, 45 km/h, 4 kW, dĺžka x šírka ložnej plochy je min. 0,3 x dĺžka x šírka vozidla, lož. plocha oddelená pevnou priečkou |
1
|
Podľa značiek motocyklov je to nasledovné (viac ako 30 ks):
D1_ZNACKA | POČET |
---|---|
HONDA |
1019
|
YAMAHA |
674
|
SUZUKI |
535
|
KAWASAKI |
366
|
BMW |
358
|
CF MOTO |
231
|
HARLEY-DAVIDSON |
191
|
PIAGGIO |
178
|
SYM |
138
|
KTM |
126
|
LINHAI |
100
|
DUCATI |
97
|
APRILIA |
86
|
JAWA |
82
|
TRIUMPH |
80
|
LONGJIA |
57
|
MAXON |
55
|
KYMCO |
54
|
TAIWAN GOLDEN BEE |
53
|
ADAMOTO |
48
|
BRP |
40
|
PEUGEOT |
35
|
Podľa značiek a kategórií je poradie nasledovné:
D1_ZNACKA | J_KATEGORIA | POCET |
---|---|---|
HONDA | L3e-A3 |
493
|
SUZUKI | L3e-A3 |
402
|
YAMAHA | L3e-A3 |
367
|
HONDA | L3e-A1 |
348
|
BMW | L3e-A3 |
340
|
KAWASAKI | L3e-A3 |
286
|
CF MOTO | L7e-B1 |
221
|
HARLEY-DAVIDSON | L3e-A3 |
187
|
HONDA | L3e-A2 |
172
|
YAMAHA | L3e-A2 |
165
|
YAMAHA | L3e-A1 |
111
|
PIAGGIO | L3e-A1 |
107
|
SYM | L3e-A1 |
102
|
LINHAI | L7e-B1 |
96
|
DUCATI | L3e-A3 |
94
|
SUZUKI | L3e-A2 |
93
|
TRIUMPH | L3e-A3 |
77
|
KAWASAKI | L3e-A2 |
68
|
KTM | L3e-A2 |
59
|
JAWA | L3e-A2 |
58
|
MAXON | L3e-A1 |
54
|
KTM | L3e-A3 |
53
|
TAIWAN GOLDEN BEE | L7e-B1 |
52
|
ADAMOTO | L3e-A1 |
47
|
PIAGGIO | L3e-A2 |
44
|
APRILIA | L3e-A3 |
41
|
KYMCO | L3e-A1 |
40
|
LONGJIA | L3e-A1 |
37
|
BRP | L7e-B1 |
33
|
SUZUKI | L3e-A1 |
31
|
V najnižšej kategórii L1e pre 50-ky je poradie nasledovné:
D1_ZNACKA | D3_OBCHODNY_NAZOV | POCET |
---|---|---|
LONGJIA | Speedjet RS, DIGITA |
12
|
PIAGGIO | FLY 50 4T 2V |
10
|
LONGJIA | Speedjet RS, L-EVO, Eagle 50 |
8
|
PIAGGIO | Vespa Primavera 50 2T |
6
|
IO | Vienna |
4
|
APRILIA | SR 50 Racing |
3
|
Vôbec to teda nevyzerá na avizované znovuzrodenie 50-ok po zavedení normy EURO4 pre vyššie kategórie.
V A1-tkovej kategórii je poradie nasledovné:
D1_ZNACKA | J_KATEGORIA | COUNT(*) |
---|---|---|
HONDA | L3e-A1 |
348
|
YAMAHA | L3e-A1 |
111
|
PIAGGIO | L3e-A1 |
107
|
SYM | L3e-A1 |
102
|
MAXON | L3e-A1 |
54
|
ADAMOTO | L3e-A1 |
47
|
KYMCO | L3e-A1 |
40
|
LONGJIA | L3e-A1 |
37
|
SUZUKI | L3e-A1 |
31
|
PEUGEOT | L3e-A1 |
26
|
APRILIA | L3e-A1 |
21
|
JONWAY | L3e-A1 |
13
|
MALAGUTI | L3e-A1 |
11
|
KEEWAY | L3e-A1 |
11
|
Je vidieť, že tu sa oddelila silná štvorka, nasledovaná čínskymi klonmi. Aj tu sa začínajú presadzovať zabehnuté značky, nová euronorma zdražela čínu nad akceptovateľnú úroveň. Hondí podprahový martketing stále funguje. Aj výkriky „nezávislých“ novinárov o ich dokonalosti pomohli Honde deklasovať konkurenciu.
značka | model | počet |
HONDA | PCX 125 | 168 |
HONDA | Forza 125 | 73 |
YAMAHA | NMAX 125 | 51 |
HONDA | SH125 | 24 |
ADAMOTO | JJ125T-23 | 24 |
MAXON | JJ125T-17 | 24 |
PIAGGIO | Vespa Primavera 125 | 19 |
PIAGGIO | MEDLEY 125 | 19 |
PIAGGIO | FLY 125 | 18 |
SYM | SYMPHONY ST | 17 |
HONDA | Vision 110 | 17 |
MAXON | JJ125T-13 | 16 |
PIAGGIO | FLY 125 | 18 |
MAXON | JJ125T-23 | 14 |
SYM | FIDDLE | 12 |
V A2-kovej kategórii už číňanov nemáme:
D1_ZNACKA | J_KATEGORIA | COUNT(*) |
---|---|---|
HONDA | L3e-A2 |
172
|
YAMAHA | L3e-A2 |
165
|
SUZUKI | L3e-A2 |
93
|
KAWASAKI | L3e-A2 |
68
|
KTM | L3e-A2 |
59
|
JAWA | L3e-A2 |
58
|
PIAGGIO | L3e-A2 |
44
|
SYM | L3e-A2 |
27
|
BMW | L3e-A2 |
16
|
APRILIA | L3e-A2 |
15
|
ČZ | L3e-A2 |
10
|
Nad 10 kusov sú tu renomované značky. Vyskočila tu aj Jawa a ČZ, ale to hlavne individuálnym dovozom „veteránov“ väčšinou z Čiech. Stačí sa pozrieť na bazoš, aké technické stavy sa dajú prihlásiť do evidencie.
Jawa tu má však aj nové želiezko v ohni, a to model 350OHC. Ten si za prvých 5 mesiacov kúpilo 7 motorkárov.
Podľa modelov je poradie v kategórii po vyradení „veteránov“ nasledovné:
D1_ZNACKA | D3_OBCH_NAZOV | POCET |
---|---|---|
HONDA | CB500FA |
27
|
YAMAHA | YP400R |
16
|
KTM | KTM 350 EXC-F |
15
|
HONDA | CB500XA |
11
|
HONDA | CRF250LA |
11
|
SUZUKI | AN400A |
10
|
YAMAHA | XVS 650 Drag Star |
10
|
KTM | KTM 450 EXC-F |
9
|
YAMAHA | XP500 |
8
|
HONDA | VT750C |
8
|
YAMAHA | YP250R |
8
|
KAWASAKI | Ninja 300 ABS |
8
|
YAMAHA | MT07A |
7
|
HONDA | SH300A |
7
|
JAWA | 350 OHC |
7
|
V kategórii A3 už miesto na kompromisy niet.
Tradičné značky jednoducho dlhodobo držia pozície a na Slovensku to talianskym značkám jednoducho v tejto kategórii nejde. Aj dovoz sa sústreďuje na overené modely:
D1_ZNACKA | D3_OBCH_NAZOV | COUNT(*) |
---|---|---|
BMW | R 1200 GS |
73
|
BMW | R 1200 GS Adventure |
60
|
HONDA | CRF1000A |
47
|
HONDA | NC750XD |
38
|
SUZUKI | DL650XA |
34
|
HONDA | CRF1000D |
30
|
HARLEY-DAVIDSON | HARLEY – DAVIDSON STREET 750 |
29
|
KAWASAKI | VERSYS 650 ABS |
24
|
YAMAHA | FZ6 |
22
|
SUZUKI | VZR 1800 |
21
|
HONDA | NC750XA |
21
|
KAWASAKI | VERSYS 1000 |
20
|
YAMAHA | MT-09 |
20
|