V roku 2016 bolo na Slovensku zaregistrovaných prvýkrát do tuzemskej evidencie 11720 vozidiel spadajúcich do kategórií L1e-L7e, teda mopedov, motocyklov, trojkoliek a štvorkoliek. Z toho bolo nových vozidiel 7350 a dovezených jazdeniek bolo 4370. Medzi značkami už tradične kraľuje HONDA a to v obidvoch kategóriách. Zaujímavosťou je dovoz 132 kusov značky JAWA. Jedná sa o dovoz „veteránov“, hlavne kvôli papierom.
Kategória L1e
V kategórii pre 15-ročných dominuje v nových predajoch už tradične Taliansko so svojim bohatým zastúpením. U nás sa tradične o zveľadenie a rozvoj tejto kategórie stará importér ITALMOTO.
Medzii tradičné skútre sa vklínili aj česko-čínska BETKA ako spomienka na babettu a poľsko-čísnky romet s 50-kovým motocyklom na dospelých kolesách.
Tejto kategórii dovozy nekraľujú, a keď je to zamerané na jednotlivé modely, že by sa nejaká značka vozila vo veľkých množstvách tu neexistuje.
Kategória L3e – A1
Túto kategóriu po zmene legislatívy ovládli 125-kové skútre. Kraľuje je tu tradične Honda PCX, aj keď ho nemôžeme označiť za najlepšiu voľbu v tejto kategórii. Ale vybudované meno predáva aj napriek každoročne sa zvyšujúcej cene (V roku 2014 – 2390,- a aktuálne 2699,-). Medzi skútrami na Slovensku ide o niečo také, ako je Octavia TDI. Nikdy to nebolo najlepšie, ale „každý to má“, tak si to kúpim aj ja. Modernejší však niekedy byť nestačí. Mohol by o tom rozprávať NMAX od YAMAHY a hlavne Medley od Piaggio.
Špičkový motor, vynikajúce brzdy a podvozok, obrovský priestor pod sedlom a predajnosti to napriek konkurencieschopnej cene nepomáha. Jedinou „motorkou“ medzi skútrami je ázijská Honda CB125F, ktorá sa predáva aj napriek morálnej zastaranosti. Hlavne, že má nálepku HONDA. Čínske klony sa u nás etablovali, aj keď predávajú to isté (viď model), len pod inými značkami. Ale trh sa aj v tomto segmente postupne čistí.
Medzi jazdenkami kraľuje SATELIS od Peugeotu nasledovaný BURGMAN-om od Suzuki. Ako nové sa predávajú málo, ako jazdenky sú obľúbené. A obľúbené sú talianske jazdenky a aj 125-kové Hondy držia svoje pozície.
Kategória L3e – A2
V tejto kategórii už dominujú renomované značky. Striedajú sa tu maxiskútre s klasickými motocyklami. Potvrdzuje sa obľúbenosť DUKA od KTM a klasika, 500-ka od Hondy si drží náskok. V jazdenkách dominuje BURGMAN nasledovaný veteránmi z Čiech.
Kategória L3e – A3
Najvyššia motocyklová kategória zahrňuje rovnako rozpočtovky, ako aj luxusné stroje. Tu si pozície podelili nasledovne:
Vidno, že medzi novými motorkami a jazdenkami nie je až taký veľký rozdiel, to čo sa predáva nové na Slovensku sa približne vozí aj jazdené spoza hraníc.
Kategória L5e motorová trojkola
Pár nových kúskov sa predalo aj v tejto kategórii. Rozloženie síl je nasledovné:
Kategória L7e motorová štvorkolka
Štvorkolky na slovensku patria jednoznačne pod doménu východoázijských výrobcov. A ako vidno z tabuľky, predávajú sa na radosť importérov z veľkej väčšiny ako nové.