Vynaliezavosť importérov ma donútila vyžiadať aj registrácie „traktorov“.
Podľa očakávania, žiadny klasický traktor som tu nenašiel…
Kategória L5e
Klasické trojkolky nie sú masovým zbožím, ale Harley so svojimi trojkolkami
potešil majetných jazdcov aj na Slovensku. Ale dve kolesá CAN-AMu stále vedú.
Kategória L6e
Ľahké štvorkolky nie sú kategóriou, kde by bol hromadný predaj. Ale pár
elektrických VELOXOV a autíčok na AM vodičák tu máme.
Kategória L7e
Klasické štvorkolky sú doménou ázijských výrobcov. Medzi ne sa zaradili aj
elektromobily ZhiDou, ktoré sú takto homologizované. Značka TGB a AccesMotor
neuvádza obchodný názov, takže v rebríčku sú hodnoty v technických preukazoch
uvedené ako typ/variant/verzia.
Kategória T3b
Táto kategória je dôkazom, že legislatíva je len papier. V tejto evidencii
nepribudol do registrácií ani jeden klasický traktor, všetko sú to štvorkolky
homologizované ako traktory. Dúfam, že predajcovia v tejto kategórii dávajú k
štvorkolkám aspoň pluh. 🙂 Veď taký pluh nie je lacná záležitosť.
Zdravím chcel by som sa spýtať mám doma 4kolku kategórie t3b a neviem že či môže sa na nej šoférovať od 17 s vodickym B ale bez doprovodu
Štvorkolky s hmotnosťou do 400kg a maximálnym výkonom do 15kW je možné šoférovať na vodičák B1 – ten je platný od 16 rokov a je súčasťou B-čka. Také štvorkolky môžeš bez doprovodu.
Na traktory do 3.5t by mal stačiť vodičák B.
B-čko pred osemnástkou je možné len v doprovode, a to platí pravdepodobne na všetky skupiny, na ktoré je požadované „veľké B“, teda ja na T3b 🙁
Poďla všetkého bez doprovodu môžes malé motocykle AM a štvorkolky na B1. Ak by si mal urobený vodičák „T“, tak všetky traktory môžeš šoférovať od 17 bez doprovodu.
Kategória „traktorov“ sa delí na T3a s maximálnou rýchlosťou 40 km/h a T3b s maximálnou rýchlosťou 60 km/h. Na takto homologizované stroje nie je povinná prilba.
Pozor, platí ešte nasledovné usmernenie:
V prípade, že žiadateľ dostane vodičské oprávnenie napríklad mesiac pred dovŕšením plnoletosti, je povinný naďalej šoférovať v sprievode spolujazdca, ktorý spĺňa vyššie uvedené podmienky, aj po tom, čo dosiahne 18 rokov, a to najmenej ďalšie dva mesiace.
Dobrý den,
mohu se zeptat, kde je možné tyto statistiky vyžádat? Případně zda je možné udělat aktualizaci pro rok 2022. Zajímají mě hodnoty u kategorií L7e , T3b a T1b .
Předem děkuji za odpověď
Tieto údaje som získal na základe infozákona z policajnej evidencie vozidiel, samozrejme za zákonný poplatok. Bohužiaľ kategóriu T1b nemám, ale ostatné spracovávam a postupne doplním. Nikde na slovenských stránkach som nenašiel voľne dostupné štatistiky, preto to riešim touto cestou ako motocyklový fanúšik.
Děkuji Vám za odpověď a budu se těšit na doplnění.
traktor specialny kategorie T3b musi taketo vozidlo ist po 4 rokoch na stk
Legislativa uvádza pre traktory všeobecne lehoty 4-2-2. To znamená nové po 4 rokoch a následne každé 2 roky.
Dobrý večer , mám zaujem o informácie ohladne e – trojkolke …
motor – 2000W
bateria – 20Ah lithium (60V)
max rýchlosť. – 45 km/h
rozmery – 1510x715x950
Prosím Vás môže ísť takéto vozidlo na cestú komunikáciu ?
Ďakujem za ochotu
Výkon a maximálna rýchlosť ju zaraďujú do kategórie AM. To znamená, že na prevádzku na pozemných komunikáciách musí mať schválenie a musí sa dať prihlásiť na značky. Na vedenie je potrebný vodičák AM.
Dobrý večer, mám záujem si kúpiť štvorkolesový skúter Quadro qooder je v HOMOLOGIZÁCII Euro 4 – L5e-A. Aký vodičák potrebujem. Predajca z čiech mi hovorí že stačí VP:B
Vodičské oprávnenie na skupiny AM a B1 je súčasťou klasického vodičáku na autá, môžete s ním jazdiť na štvorkolkách všetkých veľkostí bez obmedzenia objemu motora, maximálnej rýchlosti či váhy.
Kategória L5e je definovaná ako trojkolky, a na Slovensku na ne platí vodičáku B len do výkonu 15kW. V Čechách majú inú legislatívu, a na Bčko sa tam môže jazdiť aj na veľkých trojkolkách. Problém Quadra je teda asi jeho homologizácia ako trojkolka.
prosim Vas je potreba TK a EK na kategoriu stvorkolky T3B ?
Áno, je potrebná EK aj TK, viď vyhláška:
V zmysle ustanovenia § 47 ods. 1 písm. b) vyhlášky MDV SR č. 137/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti technickej kontroly vozidlá kategórie T1b, T2b, T3b, T4b a R3b, R4b podliehajú technickej kontrole pravidelnej v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách.
Podľa § 51 ods. 1 písm. b) vyhlášky MDV SR č. 138/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti emisnej kontroly vozidlá kategórie T1b, T2b, T3b, T4b podliehajú emisnej kontrole pravidelnej v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách.
Prosím vás dá sa zmenit kategoria vozidla z T3a na L7b??? Dakujem
Dobrý deň. Chcem sa opýtať nebývajú problémy z emisnou kontrolou na štvorkolky t3b ktoré sú zapísané ako traktor špeciálny ? Niečo mi hovoril technik na STK že tam sa vychádza z parametrov na ek ako klasický traktor ďakujem.
Štvorkolka, ktorá je homologizovaná ako T3b, nie je vozidlom kategórie L, a teda neplatia pre ňu „motocyklové“ pravidlá (teda ani prilba nie je povinná, a musí sa dodržiavať zákaz prevádzky platiaci pre traktory). Je to papierovo traktor, a tak musí spĺňať podmienky pre traktor. Emisie by mali bzť zapísané v techničáku ako EMISIE a SPOTREBA od čísla 49 do 51.8. A práve tieto čísla by malo vozidlo na emisnej kontrole splniť.
Nám ju neurobili. Patová situácia. Platiť pokutu a EK nevedia robiť.
My s tým máme problém. Dostali sme pokutu, lebo nemáme EK, ale na STK nám ju nevedia urobiť
My s tým máme problém. Dostali sme pokutu, lebo nemáme EK, ale na STK nám ju nevedia urobiť
Tak isto cez emisie som neprešla T3b, takže neviem co ďalej bude,tak ze ju mam odstavenu v garáži. 😡
Ja mám cf moto 450 kategorie T3b ,možem aj chodit aj na cesta 1. 2. Triede alebo to iste zákon patri ako traktor? Tak nemozem chodit od 7-9?
Mam stvorkolku t3b traktorovy special aku vlecku mozem za nou tahat ? Musi mat spž? Na stvorkolke mam aj zasuvku dakujem
Prívesný vozík ku konkrétnej štvorkolke, či už je homologizovaná ako traktor, alebo ako štvorkolka, musí spĺňať podmienky, definované výrobcom štvorkolky. Teda sa jedná hlavne o hmotnosť, či už vlečky, vlečky s nákladom ale aj celkovú hmotnosť súpravy. Každé vozidlo, ktoré jazdí po verejných komunikáciách musí byť schválené na premávku na pozemných komunikáciách, bez ohľadu na to, či bolo, alebo nebolo vybavené evidenčným číslo (ŠPZ). Vzhľadom na množstvo svojpomocne vyrobených domácich traktorov a prívesných vozíkov k nim, bola prijatá legislatíva, zákon č. 213/2013 Z.z., ktorého účelom je umožniť zlegalizovanie používania neschválených vozidiel v premávke, a to takých vozidiel, ktorých formálne schvaľovanie podľa zákona č. 106/2018 Z. z. je z rôznych dôvodov (technických, časových, finančných) v podstate nemožné. Tento zákon umožňuje pridelenie zvláštneho evidenčného čísla obsahujúce písmeno C výlučne vozidlám, ktoré nie sú schválené na prevádzku v premávke na pozemných komunikáciách a ktoré sú používané na poľnohospodárske práce alebo lesné práce. To znamená, že podmienkou na pridelenie zvláštneho evidenčného čísla obsahujúce písmeno C je, aby bolo vozidlo svojim vyhotovením určené na vykonávanie poľnohospodárskych alebo lesníckych prác.
Teda každá vlečka, ktorú chcete legálne ťahať za štvorkolkou po verejných komunikáciách, musí buď mať klasické EČV (ŠPZ), ale byť na C-čkových značkách.