Dúfajme, že rok 2020 urobí konečne koniec plačúcim predajcom motocyklov na Slovensku. Registrácie nových strojov sa rozbehli ako nikdy predtým. Za prvých jedenásť mesiacov tohto roka má trh našliapnuté na rekord v registráciách. A to je len dobre.Nahráva tomu aj dlhá sezóna, ktorá končila až v novembri, a okrem studeného mája bol celý rok ako stvorený na motocyklové jazdy. Čo nepotešilo poľnohospodárov, tešilo majiteľov motocyklov 🙂 Podľa zverejnenej tabuľky rástli registrácie vo všetkých kategóriách.
Hlavná kategória motocyklov je každým rokom silnejšia. Prekvapením tohto roka je aj rast neustále klesajúcich malých motocyklov AM. Možno k tomu prispela aj stále širšia kategória elektrických skútrov a malých mopedov, ktoré v tomto roku dostali silné importérske a servisné zázemie. Spomeňme len Hecht, Super Soco, NIU. Minulý rok boli evidencie týchto značiek v jednotkách kusov. Práve elektrina môže byť záchranou tejto vymierajúcej kategórie. Ranu do chrbta dostali už v roku 2013, keď sa zmenila legislatíva v prospúech kategórie A1 s automatickou prevodovkou. Tým pádom nastal prepad motorových poldecákov. V roku 2010 sa ich predalo ešte 1916, len tesne menej ako hlavnej kategórie motocyklov (2060). Stačí tento pomer porovnať s vlaňajškom, a je jasné, že za tých pár rokov kategória skoro vymrela. Najsilnejšou kategóroiu je stále A1-ka. Dominujú skútre. Škoda že obmedzenci v parlamente obmedzili európsku normu, ktorá umožňuje k vodíčáku B automaticky povoliť v krajine aj A1-ku, len na automatickú prevodovku. A to nás vraj obmedzuje zlá, zlá Európska únia… Poliaci majú povolenú A1 k B-čku bez obmedzení, a motorkárom to len prospieva. Uvidíme, ako bude nový parlament k úprave zákona zhovievavý. Hlavne, že bééélovci povolili alkohol pre pumpičkárov, a dokonca im dovolili jazdiť aj bez prilieb, asi aby im mohli alkoholické výpary viac vetrať.
Kategória štvorkoliek je kapitola sama o sebe. Importéri obchádzajú euro normy zaraďo-vaním štvorkoliek medzi traktory. V tejto kategórii sa vla-ni nepredal ani jeden nový skutočný traktor, všetko boli štvorkolky. A potom ver štatistike 🙂