Nie je to vôbec zlé! Aj takto sa dá bilancovať počet tohtoročných registrácii v kategórii motocyklov a príslušných kategórií.
Máme údaje len za 11 mesiacov, ale v porovnaní s minulým rokom je to viac než veselé. A pritom tu boli silné obavy, ako korona zamieša s kartami na trhu. Celú silnú jar sa predávalo málo, ale leto po uvoľnení opatrení bolo silné. Koniec roka taký silný už nabýva, ale v sumáre sme pokryli registráciami minulý rekordný rok. S kartami najviac zamiešali štvorkolky, ktoré majú na svedomí pokrytie výpadku v registrácií motocyklov. Môže to byť aj presunom „traktorov“ do skutočnej kategórie štvorkoliek. Uvidíme v januárovej bilancii podľa kategórií. Úpadok malých motocyklov však pokračuje aj v tomto roku. Na svedomí to majú aj importéri, ktorí ponúkajú desiatky zaujímavých strojov, ale nikde ich nezviditeľňujú. A v neposlednom rade je to aj ich cenová politika, napríklad importér talianskych značiek ponúka tieto stroje drahšie, ako sú ceny v bohatom Nemecku. Pri Honde je to práve naopak, super marketing, super podchytenie médií, marketingové akcie na zviditeľnenie a zároveň ponúka primerané ceny, ktoré sú o stovky eur nižšie ako v Nemecku. A ostatní závidia a obviňujú. Rovnako je to aj s predstavením noviniek pre EURO5. Japonci kľúčové novinky predstavili v predstihu, koncern Piaggio nepriniesol ešte nič. Katalógy na budúcu sezónu sú vytlačené a taliani tam budú mať staré fotky a údaje. Asi sa spoliehajú na dopredaj EURO4, ktorý zamieša 12 mesiacom v priloženej štatistickej tabuľke. A to je sakramensky málo. Aj VESPA Ružomberok od Styxu je len názov, žije hlavne z predaja Hond PCX a Yamáh Nmax. Vespy sú tam len na okrasu. Smutné, ale pravdivé.