Aj takto sa dá „vyskloňovať“ prístup čínskych značiek k duševnému vlastníctvu. Veď všetko sa už vyrába v Číne. Aj ten nešťastný vírus je odtiaľ… Motoristickým novinárom v Európe potom „padne sánka zo super ceny„. CF moto je veľký, obrovský, inzerent, a tak „nezávislé“ motoristické médiá chŕlia politicky korektné recenzie na nové bonbóniky od CF moto v motorkárskom svete.
Keď sa však pozrieme na nezávislosť novinárov, treba sa pozrieť, kde niektorí „nezávislí“ autori skončili. Napríklad Vlado Brniak zo zaniknutého časopisu MotoMagazín skončil ako obchodný manažér spoločnosti JourneyMan pre SR…
CF Moto 650 MT bol veľmi politicky korektne hodnotený aj v českom časopise MOTOCYKL, redaktor Petr Poduška vyzerá tiež CF moto pozitívny. Parafrázujem, je to dobrý stroj, až na drobnosti, že trochu hrdzavie a skoro som sa zabil kvôli povolenej šróbe v zákrute. Inzercia je teda k**va legálny úplatok 🙂
Kawasaki Versys 650 vs. CF moto 650 MT
Veľa vášní je okolo nového, cenovo dostupného cestovného endura od CF moto. Niektorí dokonca (idnes.cz: Čínský žák CFMoto překonal japonského učitele, nejen cenou) stroj od CF moto ospevujú priam až do nebies.
Pri porovnaní s Kawasaki však bije do očí iná čínska „vlastnosť„. A to, že je to bez akéhokoľvek začervenania sa skopírovaný úspešný model od Kawasaki. A číňania sa oháňajú spoluprácou s KTM, ako vyvíjajú nový motor (do šróbočky skopírovaná Kawasaki).
A ospevujú akéhosi dizajnéra KISKU. Čím to je, že u iných značiek nepočujeme o dizajnéroch nič, a sú svojbytné. A CF moto kopíruje a všade tlačí meno toho KISKU. Kto to vlastne je? Aha, dizajnérske štúdio KISKA patrí KTM. Takže tak. Číňania si jednoducho nevyvíjajú vlastné veci, len bez ostychu kopírujú to, čo je úspešné. Netreba platiť vývoj, kúpime jednu Kawasaki, rozoberieme a vyrobíme formy. Nakúpime nejaké značkové komponenty, aby sa nepovedalo, veď Metzeler vyrába aj v Číne. Poinzerujeme v Európe, hlavne u „sociek“ v tej východnej časti, a nejako to pretlačíme cez novinárov. ..
Aha, tak asi preto sú pri každom článku bez výnimky spomínané J.Juan brzdy, Metzeler pneumatiky a ten „dizajnérsky boh“ KISKA.
Ak sa Vám toto zdá ako útok na značku CF moto, nie je. Je to len konštatovanie, stačí si pozrieť parametre motora od Kawasaki a porovnať to z CF moto. Čistá, a samozrejme nedokonalá čínska kópia. Takto to u nich chodí, ani kopírovať nevedia 🙂 A ten bočný tlmič, to je len náhoda, to sa raz KISKOVI prisnilo…
Ale CF moto (ja ich volám China Fake Moto) nie je jediné. Tie isté patálie mala Honda s RVM by Jawa u susedov. Niektorí „novinári“ totiž čínsky motor neváhali vyhlásiť za poskytnutú licenciu od Hondy. Tá to musela dokonca poprieť. Aj to sú teda nezávislé novinárske recenzie…
Na záver. Kľudne si čínsku motorku kúpte, peniaze sú dôležitejšie, ako nejaká morálka. Že sa kradnúť nemá? Veď všetci kradnú. Niekto prispieva kúpou kníh na Dobrého anjela, niekto kúpou motorky kopírovačom.
Svedomie sa nedá kúpiť za žiadne peniaze…
Aj ja si sem na dokončenie skopírujem text, ktorý spieva Richard Müller:
Jenže zbejvá spousta věcí a ty koupit lze.
Jó vždyť víš štěstí je krásná věc
Vždyť víš štěstí je krásná věc
štěstí je tá krásná a přepychová věc
Ale prachy si za něj nekoupíš.