Rok 2020 bol pre slovenský motocyklový rok úspešný. Trochu ho deformuje mesiac december, kedy hromadné registrácie starších modelov splňujúcich len EURO4 normu deformujú celkové výsledky. Podľa značiek je to roky stále rovnaké, dominuje Honda nasledovaná Yamahou. Honda zaznamenala mierny pokles, Yamaha vzostup oproti minulému roku. Ináč je skoro všetko postarom. Začína sa však prebúdzať čínsky drak CF moto, ktorý sa dostal so 63 registrovanými motocyklami do prvej 20.-tky značiek. Polepšil si aj RoyalEnfield svojou omladenou ponukou. Tento rok mu pravdepodobne pomôže ísť ešte vyššie modernejší a prístupnejší model Meteor. Americký Harley aj naďalej klesá, Indian zasa stúpa. Z veľkých značiek si ešte polepšilo KTM, dvojvalce asi ťahajú viac, ako jednobuchy. Ostatné značky sú viac menej stabilné.
S talianskou Apriliou je to na Slovensku na zaplakanie, možno aj kvôli cenovej ponuke, keď sú jednotlivé modely drahšie ako v bohatom Nemecku. Čo je presne pravý opak úspešnej Hondy. Dávam na zamyslenie importérovi do Žiliny 🙂 Keď sa pozrieme na registrácie v decembri 2020, kedy sa motocykle moc nepredávajú, tak tam sú talianske modely v drvivej väčšine. Štvrtina registrácií Piaggio je registrovaná v decembri. Nuž, čo, keď sa to nepredáva…
Aktualizácia: Tak žilinský importér skončil, asi naozaj nesplnil očakávania. Spoločnost Faber GmbH získala výhradné zastúpenie pre distribúciu motocyklov koncernu Piaggio na Slovensku. Spoločnost Faber Moto SK s.r.o. vytvára novú predejnú a servisnú sieť na Slovensku. V ČR sa im podarilo medzi rokmi 2017 a 2020 zvýšiť odbyt motocyklov Piaggio, Moto Guzzi, Aprilia a Vespa o 68%.