Ostatných 5 rokov možno nazvať snové. Každý nový rok je rekordný v počte registrácií nových motocyklov do policajnej evidencie. Rok 2024 zamenal +7,5% v počte registrácií oproti roku minulému. Môže za to zčasti aj legislatíva, pretože Ficova konsolidácia cez DPH a začiatok platnosti emisnej normy EURO5+ od roku 2025 dala importérom podnet, aby sa predzásobili starými modelmi a tak ich narýchlo registrovali na predajcov v poslednom mesiaci roka. Veď posúďte sami, v roku 2023 sa registrovalo posledný mesiac roka december 190 strojov sledovaných kategórií L, a v roku 2024 to bolo v rovnakom mesiaci 468 strojov. Niečo podbné sme už zažili pri prechode na normu EURO5 posledný mesiac roka 2020. Prvé mesiace roka 2021 boli vtedy v registráciách rekordne slabé. Uvidíme tento rok, vzššia DPH sa už prejavila na cenách, napríklad najpredávanejší stroj Slovenska, Honda PCX spolu s novým modelom priniesla do roku 2025 aj zdraženie z 3090€ na aktuálnych 3590€. To už cenou predbehla ja 11kW talianku Aprilia 125 SR GT, ktorá je aktuálne za pekných 3499€.
Ale Honda má aktuálne v dopredaji ešte minuloročný model PCX za pekných akciových 2921€ aj pri 23% DPH do vypredania zásob.